Hvorfor lave en SoMe video?
SoMe er et af de største og mest bemærkningsfulde opfindelser i det enogtyvendeårhundrede. Mennesket har fuld fokus på de online platforme overalt i verden og derfor, er de sociale medier selvfølgelig også blevet en stor salgsplatform. Når du vil sælge et produkt er SoMe den salgsplatform med adgang til verdens største kundekartotek. Hvad skal man så gøre for at skabe organisk vækst i sit salg? En af de metoder, hvorpå du kan skabe stor vækst og generelt skabe en hype omkring dit brand – er videoer på Social medier.
Videoer har mange fordele i forhold til billeder og tekster. Videoer har nemlig potentialet til at fange kunders opmærksomhed på et helt nyt niveau, og virker for eksempel 18% bedre end billeder. Det er bevist, at folk husker 80% af det de ser, og kun 20% af hvad de læser. Yderligere, har video den fordel, at fordi du husker den, så lader du potentielle kunder se dig. Det er med til, at bygge en relation, og hermed skabe en troværdighed. Dette gør også, at folk er mere villige til at dele video på SoMe i forhold til for eksempel en tekst om samme emne. Videoer k
De vigtigste elementer i din video
Når du så skal lave din video til SoMe, så er der nogle få vigtige elementer at have in mente. Det er vigtigt, at de videoer du producere, er komfortable med at blive vist på mobilen, da størstedelen af trafikken på de sociale medier, foregår på mobile enheder. Næste er, at videoen ikke skal være længere end 15-50 sekunder, da kunden her begynder at miste fokus, hvis ikke videoen direkte tiltaler deres individuelle interesser. Det kan være en god idé, at sætte undertekster på sin video, da mange ser disse uden lyd på. De ser den måske på arbejdet eller endda på toilettet. Lyset i din video er et andet vigtigt aspekt. Det kan gå udover kvaliteten og kamera arbejdet, hvis lyset i din video er for mørk. Det vil betyde, at seeren har svært ved at se optagelsen, og han/hun vil hurtigt miste fokus, og gå videre til det næste. En fingerregel er: Det er kun gyserfilm, som skal være mørke og dunkle. Sørg yderligere for, at lyden i din video er i høj kvalitet.
Brug en god mikrofon, så du er sikker på at det hele kan høres og forstås. Når du har styr på det tekniske i at lave en video, så er det vigtigt, at du leverer en god historie. De første 5 sekunder er de vigtigste for at fange interessen, men dette skal helst forsætte igennem videoen. Storytelling is a king. Lav den sjov, informativ og engagerende. På den måde fanger du kundens interesse, og dine SoMe videoer bliver en kæmpe succes.